Ocenia zdolność rozumienia mowy. Podczas badania pacjent znajdujący się w specjalnie przygotowanym pomieszczeniu, tzw kabinie ciszy, słucha przez słuchawki odpowiednio dobranych słów.
Listy słów podawane są z różnym natężeniem dźwięku (głośnością). Zadaniem osoby badanej jest powtórzenie tego, co usłyszał. Wynik przedstawiony jest w postaci krzywej, która pokazuje procent właściwie zrozumianych słów przy określonym poziomie głośności. Ponieważ badanie wymaga aktywnej współpracy pacjenta, nie ma możliwości uzyskania wiarygodnego wyniku u małych dzieci.
Badanie jest przydatne w ogólnej ocenie sprawności słuchu oraz w określaniu lokalizacji uszkodzenia drogi słuchowej
Ocenia zdolność rozumienia mowy. Podczas badania pacjent znajdujący się w specjalnie przygotowanym pomieszczeniu, tzw kabinie ciszy, słucha przez słuchawki odpowiednio dobranych słów.
Listy słów podawane są z różnym natężeniem dźwięku (głośnością). Zadaniem osoby badanej jest powtórzenie tego, co usłyszał. Wynik przedstawiony jest w postaci krzywej, która pokazuje procent właściwie zrozumianych słów przy określonym poziomie głośności. Ponieważ badanie wymaga aktywnej współpracy pacjenta, nie ma możliwości uzyskania wiarygodnego wyniku u małych dzieci.
Badanie jest przydatne w ogólnej ocenie sprawności słuchu oraz w określaniu lokalizacji uszkodzenia drogi słuchowej